Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2010

ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ

Με όλες αυτές τις περικοπές που έχουν πράξει οι δύο τελευταίες κυβερνήσεις (νυν και πρώην), έχουμε σχεδόν οδηγηθεί σε πλήρη πάγωμα των εξοπλιστικών. Παρόλα αυτά, μελλοντικά υπάρχουν κάποια εξοπλιστικά που κρίνονται ΑΚΡΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ, και για αυτό πρόκειται να προχωρήσουν.

Μια σημείωση που θα θέλαμε να κάνουμε για ένα εξ' αυτών, είναι η εξής : Αν ΟΝΤΩΣ ισχύσει ότι θα περικοπεί ο εξοπλισμός των νέων αντιτορπιλλικών (ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ φρεγάτες όπως έχουμε εξηγήσει με τέτοιο εκτόπισμα), τότε ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΝΟΗΜΑ να αγοραστούν πλοία τέτοιου μεγέθους και εκτοπίσματος!!! Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να πληρώσουμε για ενα σκάφος που θα εκμεταλλευόμαστε το 70% ή 60% ή και λιγότερο των δυνατοτήτων του. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να πληρώσουμε για ενα σκάφος που σαν κόστος απόκτησης θα μας κοστίσει περισσότερο απο ένα σκάφος εκτοπίσματος 3500 τόνων. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να πληρώσουμε για ενα σκάφος που θα μας κοστίζει περισσότερο σε κόστος συντήρησης και επιχειρησιακά.

ΟΛΑ τα παραπάνω, μπορούν να τα πράξουν πολύ καλύτερα, πιο αποτελεσματικά, και με πολύ μεγαλύτερη αποδοτικότητα, σκάφη μικρότερου μεγέθους και εκτοπίσματος που θα κοστίσουν συνολικά φθηνότερα.

Οι κύριοι λόγοι για να πάει ένα ναυτικό σε μεγαλύτερο σκάφος είναι οι εξής:

1. Μεγαλύτερο και περισσότερο οπλικό και ηλεκτρονικό φορτίο

2. Δυνατότητα να τοποθετήσει σε υψηλότερο σημείο του σκάφους τους αισθητήρες για καλύτερη επίγνωση κατάστασης και προειδοποίηση

3. Μεγαλύτερη χωρητικότητα δεξαμενών, και άρα αυξημένη εμβέλεια και χρόνο παραμονής σε αποστολή


4. Καλύτερη πλεύση σε άσχημες καιρικές συνθήκες, ειδικά σε ανοικτή θάλασσα


5. Μεγαλύτερη "ανοχή" σε χτυπήματα όπλων απο ένα μικρότερο σκάφος

Απο τους 5 αυτούς κύριους λόγους, αν βγάλουμε τον Νο 1 που εμείς οι ίδιοι τον διαγράφουμε όπως αναφέρεται παρακάτω λόγο κόστους, τον Νο 3, εφόσον ακόμα και σε ένα πλοίο μεγέθους 3500 τόνων η εμβέλεια του είναι κατά πολύ μεγαλύτερη απο όσο απαιτεί το Αιγαίο με τα τόσα νησιά, και τον Νο 4, που επίσης δεν πολυ-δικαιολογείται λόγο του ότι, ναι μεν το Αιγαίο είναι μια ζόρικη θάλασσα, αλλά σίγουρα ΔΕΝ είναι ΑΝΟΙΚΤΟΣ ΩΚΕΑΝΟΣ, δεν βλέπουμε ότι οι λόγοι Νο 2 & Νο 5 δικαιολογούν την αγορά σκαφών εκτοπίσματος 6000 τόνων, για να κάνουν την ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ δουλειά που θα κάνει ένα σκάφος μεγέθους 3500 τόνων όπως μια ΜΕΚΟ-200 ή μια Kortenaer (S).

ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΟΙ ΜΙΖΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ - ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΙΟΣ ΠΑΡΑΓΩΝ, οπότε τότε δικαιολογούνται ΤΑ ΠΑΝΤΑ!!!


ΠΗΓΗ

Οι "γκρίζες" σχέσεις των υπουργείων Άμυνας και Οικονομικών - Ποια εξοπλιστικά προχωρούν
25-10-2010 06:00:51

Σε "γκρίζα ζώνη" έχουν μεταβληθεί οι σχέσεις των υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών - παρά την δεδομένη και για πολλούς ανεξήγητη, ενδοκυβερνητική "νομιμοφροσύνη" του ΥΕΘΑ, Ε.Βενιζέλου - από την συνεχιζόμενη άρνηση του δεύτερου να εγκρίνει το οικονομικό ύψος των αμυντικών επενδύσεων της χώρας (οροφές), αλλά και στις συενεχιζόμενες διαρροές περί "άρνησης συμμόρφωσης του ΥΠΕΘΑ με τις επιβεβλημένες από το ΔΝΤ μειώσεις των λειτουργικών δαπανών στο υπουργείο Άμυνας". Δεν είναι τυχαίο ότι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποιος κινδυνεύει να χρεωθεί χωρίς αντικειμενικά να ευθύνεται μια ολική απαξίωση του αμυντικού μηχανισμού της χώρας στην πρόσφατη συνέντευξή του για τον απολογισμό του ενός έτους στο υπουργείο χαρακτήρισε το υπουργείο Άμυνας το πιο "γενναιόδωρο" απέναντι στο υπουργείο Οικονομικών, ούτε ότι είπε την περίφημη φράση ότι "Όλοι ανήκουμε στο υπουργείο Οικονομικών".

Αλλά πέρα από αυτά υπάρχουν και τα αντικειμενικά προβλήματα. Τα οποία λένε ότι είναι πρακτικώς αδύνατο να πάμε σε μείωση λειτουργικών δαπανών στο υπουργείο Εθνικής Άμνας κατά 20% μέχρι το τέλος της χρονιάς. Στους εξοπλισμούς (ή καλύτερα στους "φανταστικούς εξοπλισμούς") μπορεί να υπάρχουν "φανταστικές μειώσεις".

Στις λειτουργικές δαπάνες αυτό είναι αδύνατον αν θεωρήσουμε ότι θέλουμε να υπάρξει ένας μηχανισμός προστασίας της χώρας. Η παραδοχή από τον Ρ.Τ.Ερντογάν στην πρόσφατη συνέντευξή του ότι δεν ελέγχει τις ένοπλς δυνάμεις της χώρας του, ήρθε να επιβεβαιώσει όλους αυτούς που πιστεύουν ότι μια "Βαριοπούλα νο2" είναι σήμερα και τα επόμενα χρόνια περισσότερο πιθανή παρά ποτέ. Και την απαξίωση των Ε.Δ. δεν θα την χρεωθεί ο Γ.Παπακωνσταντίνου, αλλά ο Ε.Βενιζέλος που προϊσταται αυτών.

Πάντως οι οροφές αναμένεται να εγκριθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου και από εκεί και πέρα να γίνουν οι απαραίτητες προσθαφαιρέσεις στις ανάγκες των Επιτελείων. Σε ότι αφορά τα προγράμματα, αυτά που φαίνεται ότι θα "τρέξουν" το επόμενο δεκαοκτάμηνο είναι τουλάχιστον τέσσερα: Εκσυγχρονισμός ΑΗ-64Α Apache, υλοποίηση συμφωνίας ΤΟΜΑ BMP-3HEL, φρεγάτες FREMM και 15 ελικόπτερα SAR.

Σε ότι αφορά τα Apache ήδη υπογράφηκε η ΤΑΑ (η πρώτη υπογραφή του νέου γενικού διευθυντή ΓΔΑΕΕ Δ.Γεωργιόπουλου) που εκκρεμούσε και είχε δημιουργει σοβαρά προβλήματα στις σχέσεις με τις ΗΠΑ και μέχρι το τέλος του έτους αποστέλλεται η RfP στις ΗΠΑ. Όπως έχουμε προαναφέρει θα αφορά 12 ελικόπτερα με option για τα άλλα 7. Σε ότι αφορά τα ΤΟΜΑ μέχρι την άνοιξη θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες τροποποίησης της διακρατικής και δημιουργίας του νέου πλαισίου αμυντικής συνεργασίας.

Στις φρεγάτες η έναρξη υλοποίησης του προγράμματος θα εξαρτηθεί από την γενικότερη οικονομική κατάσταση, αλλά δεν πρόκειται να υπερβεί την άνοιξη του 2012 με πολλές πιθανότητες να έχουμε συμβόλαιο μέσα στο προσεχές 14μηνο, για αντικειμενικούς λόγους (χρειάζονται έξι χρόνια για να πλεύσει το πρώτο σκάφος επιχειρησιακά στο Αιγαίο). Γενικά καταγράφεται μία τάση "ελάφρυνσης" του οπλισμού τους σε μία προσπάθεια μείωσης του κόστους και να δούμε μέχρι ποίου σημείου θα φτάσει αυτή η ελάφρυνση.

Στα ελικόπτερα SAR, η επίλυση του προβλήματος των NH-90 αποτελεί το κλειδί για την επιτάχυνση του προγράμματος.

Για το μεγάλο και πλέον κρίσιμο πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους, ασφαλείες προβλέψεις για τον χρόνο ύπαρξης δεν μπορούν να γίνουν. Πάντως θα κριθεί από δύο παράγοντες: Τις πολιτικές εξελίξεις και την πίεση που θα ασκηθεί από την πλευρά της απειλής. Τυχόν ανατροπή της σημερινής πολιτικά επικρατούσας άποψης ότι "Οι αμυντικές δαπάνες είναι βάρος στον Προϋπολογισμό" θα μπορούσε να φέρει και αλλαγή στην προτεραιότητα το συγκεκριμένου προγράμματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου