Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) έχει να αποπερατώσει για την επόμενη τριετία ένα πρόγραμμα ύψους 850 εκατομμυρίων ευρώ, σε συνεργασία με την αμερικανική Lockheed Martin, τρίτες πολεμικές αεροπορίες αλλά και σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία, για την οποία η ΕΑΒ θα έχει και μελλοντικά τον κύριο ρόλο σε θέματα υποστήριξης του στόλου των αερομέσων της ΠΑ.
Είναι πολύ πιθανό λοιπόν, η ΕΑΒ να προχωρήσει σε πρόσληψη προσωπικού με ειδικές γνώσεις, πέραν την αναπλήρωσης των κενών θέσων κατά το 2011 από τις μετατάξεις από άλλα υπουργεία, δηλαδή την μετάθεση με τα ως σήμερα γνωστά αμιγώς κομματικά κριτήρια.
Σήμερα η ΕΑΒ έχει προσωπικό 2.050 εργαζομένων, εκ των οποίων 1.377 είναι εργατοτεχνικό δυναμικό υψηλής εμπειρίας και εξειδίκευσης, ενώ ως το τέλος του χρόνου, λόγω των συνταξιοδοτήσεων, θα έχει 1.900 εργαζομένους, ανέφερε προ ημερών αξιωματούχος του ΥΕΘΑ. Έτσι, αντιμετωπίζει έλλειμμα έμψυχου δυναμικού, ενώ έχει μπροστά της ένα πολύ μεγάλο έργο.
Μόλις στο πρόσφατο παρελθόν, το ενεργό δυναμικό του στόλου των αεροσκαφών της ΠΑ ήταν μειωμένο, επειδή η ΕΑΒ δεν κατάφερε να παραδώσει αεροσκάφη της ΠΑ βάσει του συμφωνηθέντος χρονοδιαγράμματος - κάτι που είχε επιπτώσεις στο επιχειρησαικό δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας - μια σειρά κινητήρων στάλθηκε στο εξωτερικό, για εργασίες συντήρησης.
Στο πρόσφατο παρελθόν είχε διατυπωθεί η θέση πως η ΕΑΒ δεν έχει αρκετό προσωπικό για να συντηρεί τα αεροσκάφη της ΠΑ, αλλά παράλληλα και ενώ για τα ελληνικά μαχητικά δεν υπήρχε προσωπικό, το πρόγραμμα της δομικής ηλεκτρονικής αναβάθμισης (STAR/CCIP) για τα F-16 της USAFE προχωρούσε κανονικότατα.
Υπεθυμίζεται εκ μέρους μου ότι η ΕΑΒ από το συγκεκριμένο πρόγραμμα STAR/CCIP είχε ζημιές μερικών εκατομμυρίων ευρώ - σύμφωνα με δημοσιεύματα του ελληνικού Τύπου 10 έως 15 εκατομμύρια ευρώ. Όμως, η συγκεκριμένη οικονομική ζημιά, για την οποία η ΕΑΒ βρέθηκε κατά το πρόσφατο παρελθόν στο στόχαστρο, όπως και για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροσκαφών της ΠΑ, αιτιολογείται σήμερα με την αναμονή της ανάληψης εκ μέρους της ΕΑΒ ενός για τα ελληνικά δεδομένα τεράστιου έργου.
Για το σκοπό αυτό, η αμερικανική Lockheed, είχε μια μεγάλη σειρά διαβουλεύσεων με την ελληνική πλευρά κατά το πρόσφατο παρελθόν. Ο Δημήτρης Πλέσσας, αξιωματούχος της LM, καθοδήγησε προσωπικά τις συνομιλίες, για να υπάρχει μια επιτυχή κατάληξη στη συμφωνία.
Μόλις στο πρόσφατο παρελθόν, το ενεργό δυναμικό του στόλου των αεροσκαφών της ΠΑ ήταν μειωμένο, επειδή η ΕΑΒ δεν κατάφερε να παραδώσει αεροσκάφη της ΠΑ βάσει του συμφωνηθέντος χρονοδιαγράμματος - κάτι που είχε επιπτώσεις στο επιχειρησαικό δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας - μια σειρά κινητήρων στάλθηκε στο εξωτερικό, για εργασίες συντήρησης.
Στο πρόσφατο παρελθόν είχε διατυπωθεί η θέση πως η ΕΑΒ δεν έχει αρκετό προσωπικό για να συντηρεί τα αεροσκάφη της ΠΑ, αλλά παράλληλα και ενώ για τα ελληνικά μαχητικά δεν υπήρχε προσωπικό, το πρόγραμμα της δομικής ηλεκτρονικής αναβάθμισης (STAR/CCIP) για τα F-16 της USAFE προχωρούσε κανονικότατα.
Υπεθυμίζεται εκ μέρους μου ότι η ΕΑΒ από το συγκεκριμένο πρόγραμμα STAR/CCIP είχε ζημιές μερικών εκατομμυρίων ευρώ - σύμφωνα με δημοσιεύματα του ελληνικού Τύπου 10 έως 15 εκατομμύρια ευρώ. Όμως, η συγκεκριμένη οικονομική ζημιά, για την οποία η ΕΑΒ βρέθηκε κατά το πρόσφατο παρελθόν στο στόχαστρο, όπως και για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροσκαφών της ΠΑ, αιτιολογείται σήμερα με την αναμονή της ανάληψης εκ μέρους της ΕΑΒ ενός για τα ελληνικά δεδομένα τεράστιου έργου.
Για το σκοπό αυτό, η αμερικανική Lockheed, είχε μια μεγάλη σειρά διαβουλεύσεων με την ελληνική πλευρά κατά το πρόσφατο παρελθόν. Ο Δημήτρης Πλέσσας, αξιωματούχος της LM, καθοδήγησε προσωπικά τις συνομιλίες, για να υπάρχει μια επιτυχή κατάληξη στη συμφωνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου