Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010
ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ: ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΔΕΧΘΗΚΑΝ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ
Υπογράφτηκε η σύμβαση και μετά τροποποιήθηκε
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΑΚΙΡΗ
Στύλωσε τα πόδια το Πολεμικό Ναυτικό στις πιέσεις των Γερμανών να υπογράψουν τη σύμβαση ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για τα νέα υποβρύχια.
Θα μπορούσαν να... γέρνουν σύμφωνα με πονηρό τεχνικό όρο των Γερμανών
Παρά το γεγονός ότι τα δύο τμήματα της σύμβασης έχουν υπογραφεί, οι αξιωματούχοι του Πολεμικού Ναυτικού ανακάλυψαν ότι στις νέες συμβάσεις προβλέπονται αλλαγές σε δείκτες τεχνικών χαρακτηριστικών και έβαλαν εκ νέου τους Γερμανούς στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Τελικά, αργά χθες το βράδυ, σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαπραγματεύσεις ολοκληρώθηκαν, η Thyssen Krupp αποδέχθηκε όλες τις αλλαγές που ζήτησε το Πολ. Ναυτικό και η συμφωνία από σήμερα είναι σε ισχύ.
Οσο και το πετρέλαιο
Την τελευταία εβδομάδα, το θέμα της προμήθειας των δύο νέων υποβρυχίων έχει πολυσυζητηθεί στους κύκλους του υπουργείου Αμυνας, καθώς το κόστος της προμήθειας αγγίζει το ποσό το οποίο φιλοδοξεί η κυβέρνηση να μαζέψει από την αύξηση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης. Οπως έλεγαν χαρακτηριστικά ανώτατοι αξιωματούχοι του υπουργείου, από τη μια θα μαζέψουμε περίπου 1,2 δισ. από το πετρέλαιο και από την άλλη θα πρέπει να δώσουμε το ένα δισ. για δύο νέα υποβρύχια. Αμεσα καταβλητέα μέχρι το τέλος του χρόνου είναι τα 300 εκατομμύρια ευρώ από την ελληνική κυβέρνηση προς τη γερμανική εταιρεία που έχει τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ποσό ιδιαίτερα μεγάλο σε εποχή οικονομικής κρίσης.
Κατά την κυβέρνηση, όπως κατ' επανάληψη έχει δηλώσει ο Ε. Βενιζέλος, η υπογραφή της σύμβασης για τα δύο νέα υποβρύχια ήταν μονόδρομος, καθώς οποιαδήποτε άλλη λύση θα οδηγούσε σε κλείσιμο τα ναυπηγεία και στην ανεργία 1.400 εργαζόμενους.
Οι ρήτρες
Στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων, αυτό που εξόργισε περισσότερο τους αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού, ήταν το γεγονός ότι η γερμανική εταιρεία προσπαθούσε να περάσει τεχνικές αλλαγές με πλάγιο τρόπο. Χωρίς να αλλάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των υποβρυχίων, είχε αλλάξει το πότε η εταιρεία θα έπρεπε να πληρώσει ρήτρες εφόσον υπάρξουν προβλήματα. Δηλαδή αν κάποιο όργανο του υποβρυχίου δικαιολογούσε απόκλιση δύο μοιρών και πέραν αυτών προβλεπόταν στο άρθρο 25 πως η εταιρεία θα έπρεπε να πληρώσει ρήτρες και να το φτιάξει χωρίς κόστος, οι Γερμανοί το άλλαξαν το όριο των δύο μοιρών σε τέσσερις, με αποτέλεσμα η εταιρεία να μην πληρώνει ρήτρες παρά μόνο αν η απόκλιση ήταν μεγαλύτερη των τεσσάρων μοιρών. Οι Ελληνες αξιωματικοί το θεώρησαν απαράδεκτο και ζήτησαν να επιστρέψει το άρθρο 25 που προβλέπει τις ρήτρες, όπως ήταν στην αρχική σύμβαση.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου