Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010
EΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΡΒΕΤΑ. ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;;
Πρίν απο καμπόσους μήνες είχε ακουστεί στον ειδικό τύπο η πιθανότητα επιλογής του ΠΝ για ένα σκάφος τύπου κορβέτας, το οποίο μάλιστα είχε αφεθεί να εννοηθεί - σε άλλες περιπτώσεις είχε λεχθεί κιόλας - ότι είναι Ελληνικής σχεδίασης, και ότι το σχέδιο θα μπορέσει να το εκμεταλλευτεί το ΠΝ για να κατασκευάσει ένα αριθμό κορβετών φυσικά στα Ελληνικά Ναυπηγεία. Έτσι, θα είχαμε καταφέρει κάτι αντίστοιχο με αυτό που κατάφεραν οι τούρκοι με τις δικές τους κορβέτες Μilgem, δηλ. μια θεωρητικά ολοκληρωμένη εγχώρια σχεδίαση, που βρίσκει δρόμο προς την παραγωγή απο εγχώρια χέρια. Το ότι στην Ελληνικής σχεδίασης κορβέτα όλα τα συστήματα θα είναι εισαγωγής, καθόλου δεν μειώνει την σημασία του εγχειρήματος. Φυσικά θα ήταν προτιμότερο να μπορούσαμε να υιοθετούσαμε ορισμένα συστήματα εγχώριας προέλευσης όπως θα κάνουν οι τούρκοι με τις δικές τους, αλλά στην Ελλάδα, έρευνα και ανάπτυξη στον αμυντικό τομέα, απλά δεν υφίσταται, παρά σε περιπτώσεις που μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Συνεπώς, ας είμαστε ευχαριστημένοι αν τελικά αυτή η διαφαινόμενη Ελληνική σχεδίαση (προσωπικά δεν είμαι βέβαιος ότι είναι εξ' ολοκλήρουν Ελληνική.....) βρεί τον δρόμο προς την ολοκληρωσή της, που δεν θα είναι άλλη, απο το να κατασκευαστεί και να μπεί σε υπηρεσία για το ΠΝ.
Το άρθρο δεν δίνει σχεδόν καμία πληροφορία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κορβέτας, ούτε για τα συστήματα (οπλικά και ηλεκτρονικά) που αυτή μπορεί να φέρει. Είναι αρκετά γενικόλογο. Επίσης, αναφέρει ότι το ΠΝ έχει σαν στόχο να κατασκευάσει 6 νέες φρεγάτες - εννοεί προφανώς τα αντιτορπιλλικά τύπου FREMM - και 6 νέες κορβέτες. Μάλιστα για τις δεύτερες αναφέρει ότι θα μπουν σε υπηρεσία μεταξύ 2011 και 2025. Προσωπικά έχω ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ κατα πόσο αυτό είναι εφικτό. Μάλιστα, θα το πάω ακόμα παραπέρα και θα πω ότι το θεωρώ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΦΙΚΤΟ, με τα σημερινά δεδομένα και συνθήκες. Και αυτό γιατί:
α) Το ΠΝ έχει θέσει σε παραγγελία 2 νέα υποβρύχια
β) Ακόμα ΔΕΝ έχει παραλάβει ΚΑΝΕΝΑ εκ' των 4 υποβρυχίων που έχει παραγγείλει ήδη απο το 2002.
γ) Προέχουν οι FREMM. Τώρα, αν θα είναι 6 ή 4, το μέλλον θα δείξει
δ) Οι ΜΕΚΟ 200ΗΝ χρειάζονται σχεδόν άμεσα σοβαρό εκσυγχρονισμό, και όχι πασπαλίσματα σαν αυτά που έκαναν στις Kortenaer.....
ε) Η οικονομία πάει απο το κακό στο χειρότερο, και του χρόνου θα εμφανιστούν νέα προβλήματα. Και σχεδόν πάντα, τα εξοπλιστικά είναι αυτά που πληρώνουν την νύφη.
στ) Για να ολοκληρωθεί η σχεδίαση και να κατασκευαστεί το πρώτο πλοίο, να δοκιμασθεί και να γίνει αποδεχτό, χρειάζονται το λιγότερο - κατα την αποψή μου - 4 με 5 χρόνια απο σήμερα, ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΟΛΟ ΚΥΛΗΣΟΥΝ ΟΜΑΛΑ!!!! Αν όχι, και κάτσει καμία στραβή όπως στα Τ-214, αυτά μπορεί να γίνουν 10 χρόνια άνετα, ή να μην γίνει απολύτως τίποτα, όπως έγινε με το ΑΡΤΕΜΙΣ-30!!! Συνεπώς, στην καλύτερη των περιπτώσεων μιλάμε για παράδοση του πρώτου σκάφους το 2015 με 2016, ενώ ταυτόχρονα τα ναυπηγεία θα πρέπει να παραδίδουν τα υποβρύχια, τα αντιτορπιλλικά FREMM, και τις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ 200ΗΝ!!! ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΧΡΗΜΑΤΑ;;;;
Για να δούμε εντέλει τι θα γίνει. Εγώ πάντως κρατάω μικρό καλάθι, και εύχομαι να κάνω λάθος.........
ΠΗΓΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου