Φρενίτιδα παραβιάσεων και παραβάσεων από 56 τουρκικά μαχητικά από την περασμένη Δευτέρα, δύο ημέρες μετά τα πριβέ γεύματα Δρούτσα και Νταβούτογλου στη Ρόδο και την επαύριο της νέας επίσκεψης του "Πίρι Ρέις" στην ελληνική υφαλοκρηπίδα. Συνολικά σε 23 περιπτώσεις παραβιάστηκαν τα εναέρια σύνορα της χώρας, ενώ υπήρξαν και 8 παραβάσεις των κανόνων του FIR Αθηνών.
.Όλα αυτά εν μέσω του θερινού "μορατόριουμ" που έχει συμφωνηθεί από τις δύο πλευρές για την αποφυγή στρατιωτικών δραστηριοτήτων στο Αιγαίο πέραν των απολύτως αναγκαίων και τα οποία δεν θα μπορούσαν να εκληφθούν ως πρόκληση από την μία ή την άλλη πλευρά.
Και όμως η τουρκική Αεροπορία όχι απλώς έχει "ξεσαλώσει", αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις άγγιξε και τα 6 μίλια κατά την διάρκεια των παραβιάσεων στις οποίες προβαίνει ατιμώρητα μεταξύ των 6 και 10 μιλίων. Η αντίδραση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών είναι αυτή που φαντάζονται όλοι...
Ας δούμε ημερολογιακά πως εκλαμβάνουν το θερινό "μορατόριουμ" οι Τούρκοι ξεκινώντας από την χθεσινή ημέρα:
12/8/2010
2 σχηματισμοί αποτελούμενοι από 14 συνολικά τουρκικά αεροσκάφη, πραγματοποίησαν 2 παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και 4 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου. 6 από τα τουρκικά αεροσκάφη ήταν οπλισμένα.
11/8/2010
2 σχηματισμοί αποτελούμενοι από 14 συνολικά τουρκικά αεροσκάφη, πραγματοποίησαν 2 παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και 8 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου. 6 από τα τουρκικά αεροσκάφη ήταν οπλισμένα.
10/8/2010
2 σχηματισμοί αποτελούμενοι από 14 συνολικά τουρκικά αεροσκάφη, πραγματοποίησαν 2 παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και 4 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου. 6 από τα τουρκικά αεροσκάφη ήταν οπλισμένα.
09/08/10
2 σχηματισμοί αποτελούμενοι από 14 συνολικά τουρκικά αεροσκάφη, πραγματοποίησαν 2 παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και 7 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου. 6 από τα τουρκικά αεροσκάφη ήταν οπλισμένα.
Η απουσία εμπλοκών είναι χαρακτηριστική της πολιτικής συμπεριοφοράς που αναγκάζεται η Π.Α.. να ακολουθεί από τον περασμένο Οκτώβριο, μια συμπεριφορά όμως η οποία είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση μετά το αεροπορικό επεισόδιο και την δολοφονία του Ηλιάκη στην Κάρπαθο τομ Μάϊο του 2006.
Πάντως εδώ αξίζει να σημειώσουμε κάτι που δεν είναι ευρέως γνωστό και τουλάχιστον θα κάνει πιο ήσυχο στον αιώνιο ύπνο του τον Έλληνα ήρωα πιλότο: Από τότε η τουρκική Αεροπορία δεν επιχείρησε ξανά αεροφωτογράφηση των συστοιχιών των S-300PMU1 στην Κρήτη, όπως τότε στην μοιραία αποστολή.
Δεν ξέρουμε για πόσο καιρό θα συνεχιστεί ακόμα αυτό, αλλά σίγουρα είναι μία απόδειξη ότι όταν αντιστεκόμαστε χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος, ο αντίπαλος το σκέφτεται δυό φορές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου