Σάββατο, 7 Αυγούστου 2010

Επιτακτική κρίνεται για την ΠΑ η προμήθεια ατρακτιδίων AACMI

Η ανάγκη της ΠΑ για προσομοίωση εναέριων εμπλοκών, ιδιαίτερα αυτών σε περιβάλλον BVR, ουσιαστικά κρατά από το 2002 όταν η δρομολογήθηκε για πρώτη φορά η προμήθεια ατρακτιδίων ΑACMI (Autonomous Air Combat Maneuvering Instrumentation) για να ακυρωθεί όμως στη συνέχεια το 2004. Στις 23 Σεπτεμβρίου του 2009 το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο (ΑΑΣ) ενέκρινε εκ νέου την προμήθεια εκπαιδευτικών συστημάτων ΑACMI μία προμήθεια συνολικού ύψους 24 εκατομμυρίων € η οποία στο νέο ΕΜΠΑΕ 2011-2015 χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό προτεραιότητας αλλά με μειωμένο κονδύλιο που φτάνει τα 10 εκατομμύρια €, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια πως μελλοντικά το ποσό δεν πρόκειται να καλυφθεί στην αρχικά υπολογιζόμενη οροφή του.
Το νέο στοιχείο όμως προέκυψε με το πέρας της απενημέρωσης - η οποία ολοκληρώθηκε προ μηνός- της διακλαδικής άσκησης ΤΑΜΣ «Ηνίοχος» που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 13,14 και 15 Απριλίου με την ευθύνη του ΚΕΑΤ. Στα συμπεράσματα των επιτελών γίνεται ιδιαίτερη μνεία για την ανάγκη προμήθειας ατρακτιδίων AACMI καθώς η έλλειψή τους έγινε ιδιαίτερα αισθητή στον τελευταίο «Ηνίοχο». Έτσι και σύμφωνα με νέες πληροφορίες η ηγεσία του Όπλου φέρεται αποφασισμένη να επισπεύσει τις διαδικασίες προμήθειας συστημάτων ενόργανης διαδικασίας παρακολούθησης και επιτήρησης και για ένα ακόμη λόγο και αυτός είναι πως τα αεροσκάφη F-16 Adv. έχουν ήδη εγκαταστημένη εσωτερικά συσκευή ACMI τις δυνατότητες της οποίας παρουσίασαν στον "Ηνίοχο".

Η συσκευή ονομάζεται DVDR (Digital Video & Data Recorder) είναι διαστάσεων 148x159x107mm (πλάτος, μήκος και ύψος) και τοποθετείται στην θέση της κοινής αναλογικής μονάδας καταγραφής στο πιλοτήριο ή εσωτερικά στην θέση που βρίσκονται τα ηλεκτρονικά του αεροσκάφους χωρίς κατασκευαστικές παρεμβάσεις. Παρέχει την δυνατότητα καταγραφής μέσω έξι καναλιών video, δύο καναλιών φωνής, τριών αρτηριών MIL-STD 1553B και δύο καναλιών γρήγορου Ethernet. H καταγραφή γίνεται ρυθμιζόμενα μεταξύ 1 και 15 megabits/sec και μπορεί να υποστηρίξει απο-ενημέρωση πραγματικού χρόνου μέσω όμως της ζεύξης δεδομένων Link 16 του αεροσκάφους. Συνεπώς δεν μπορεί να υποστηριχθεί ανάλογη δυνατότητα από τα αεροσκάφη F-16 της Π.Α. παλαιοτέρων εκδόσεων (Block 30,50D,52+). Χρησιμοποιείται προσθαφαιρούμενη μονάδα μνήμης RMU (Removable Mass Memory)χωρητικότητας 128 Gb. Ο σταθμός GDS (Ground Debriefing Solutions) παρέχει συγχρονισμένη αναπαραγωγή ήχου, εικόνας και δεδομένων και δυνατότητα 3D γραφικών παραστάσεων.Η λύση αυτή δεν απαιτεί την κατάληψη θέσης οπλισμού λόγω της απουσίας ατρακτιδίου αλλά προϋποθέτει όπως αναφέρθηκε της ύπαρξης ζεύξης δεδομένων στο αεροσκάφος.

Παρά το γεγονός πως τα F-16 Adv. είχαν μόλις παραληφθεί τα αεροσκάφη της 335Μ πήραν μέρος στην «Ηνίοχος» 2010 εκμεταλλευόμενα της δυνατότητες της ζεύξης Link 16 μαζί με αεροσκάφη EMB-145H. Ταυτόχρονα υπήρξε πλήρης αξιοποίηση της συσκευής DVDR με άριστα αποτελέσματα, φέρνοντας για άλλη μια φορά την έλλειψη ατρακτιδίων AACMI από τα υπόλοιπα μαχητικά στο προσκήνιο.

Τα κυριότερα συστήματα που θα μπορούσαν να καλύψουν τις ελληνικές απαιτήσεις είναι το P5CTS της αμερικανικής Qubic-DRS, το FPR (flight Profile Recorder) της Diehl BGT Defense και το EHUD της Diehl σε συνεργασία με την MLM (θυγατρική της IAI). Τέλος το πρόγραμμα περιλαμβάνει εκτός από τα ατρακτίδια AACMI, σταθμούς απο-ενημέρωσης και προγραμματισμού και τέλος σταθμό παρακολούθησης αεροσκαφών από το έδαφος σε πραγματικό χρόνο RTMS (Real Time Monitoring System).

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου